GALAPAGOS & DE PINGUINS - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Koenie - WaarBenJij.nu GALAPAGOS & DE PINGUINS - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Koenie - WaarBenJij.nu

GALAPAGOS & DE PINGUINS

Door: Koen

Blijf op de hoogte en volg Koenie

13 Maart 2014 | Ecuador, Quito

Het is alweer tijd voor verslag nummer twee... Bedankt voor alle leuke reacties! En proficiat Maaike en Edvin met jullie kleine Isa. Mike & Marian met Julian en Lisa. En Axel, Lizzie, Willem, Anke met de zwangerschappen. Ze zijn niet met zijn vieren zwanger overigens. We hebben het hier over twee verschillende baby's natuurlijk :) Gefeliciteerd!! Er gebeurt een hoop thuis :):):)

PINGUÏN NUMMER 7 !!!!!!!!!

Het is gelukt: pinguïn nummer 7 is gespot :) de Galapagos pinguïn. En het waren zeg maar Close Encounters Of The 7th Kind. Zo konden ze wel een film noemen… (die snapt niet iedereen maar mijn broer Sander vast wel)


In dit verslag:

- Een havik die een leguaan verslindt (zie foto’s) !!!!!!!
- Heel veel mooie foto’s.. ik heb het beperkt tot 80 (4000 uploaden was wat veel van het goede)
- filmpjes met pinguins, dolfijnen
- Snorkelen met 15 pinguïns tegelijk
- Gepikt worden door pinguïns
- Lava
- Sexende schildpadden
- Duitsers die Engels praten
- Een bijdrage leveren aan de Circle of Life van Galapagos ;)
- D’r Hub
- En nog veel meer…

CRUISE

Ik ben n week op n cruise geweest en wat voor een. "De meeste dromen zijn bedrog, maar deze niet". Ik kon de zin ook anders eindigen, maar ik heb een hekel aan de muziek van Marco Borsato dus dat doe ik niet natuurlijk ;)

Als er een ding is dat ik wilde zien op Galapagos dan waren het pinguïns… en als het even zou kunnen: snorkelen en ze onder water zien zwemmen. En dat gebeurde. Ik was blij als een klein kind. Ongeveer net zo blij als de keer dat Brian May mijn gitaar signeerde.. Pinguïns zien zwemmen onder water dat kan eigenlijk alleen op Galapagos. En het was datgene wat ik het allerliefste wilde hier... en het lukte op de cruise en erna ook op Isabela bij het strand.

De cruise was te gek. Elke dag aan land en foto's maken van boobies... Nee nee. Dat zijn vogels :) De blue footed boobie, de red footed (wie weet het verschil??). En de nazca boobie. De fregatvogel. Geel gekroonde reigers. Het is een waar paradijs voor de echte vogelaar. Verder enorm veel zeeleeuwen gezien tijdens het snorkelen die nu echt met ons kwamen spelen. We zagen zeeleguanen die onder water zwemmen en eten. Dat doet alleen de Galapagos Marine Iguana. We zagen ze vechten om een nest. We hoorde zeeleeuwen brullen, het Brabantse carnaval is er niks bij. ;) We hoorden pinguïns geluid maken. Geen idee hoe je het zou moeten noemen.. Brabants zingen misschien... ;) Zagen dolfijnen springen. Zagen mola mola's van 2 meter groot zwemmen tijdens het snorkelen. En dan heb ik de honderden schildpadden nog niet genoemd. Wat een paradijs... Iedereen was laaiend enthousiast.


DE HAVIK EN DE LEGUAAN: CIRCLE OF LIFE

Het is eten en gegeten worden op Galapagos. En we zagen iets spectaculairs: een Galapagos Hawk ving een Marine Iguana en kneep zijn hoofd fijn. Eet smakelijk. Daarna at hij m op. En ik heb met statief en een flinke zoom een paar haarscherpe "kiekjes" kunnen schieten hoe de havik de darmen opeet. Niet voor kleine kinderen of tijdens het eten :) zie foto's

De Londense Emma vond deze circle of life trouwens maar niks. Luke (haar man) en ik vroegen haar of ze de volgende circle of life wel mooi vond. Als je nummer twee heb gedaan en je spoelt door op een schip, dan spoelt het direct in de zee. Veel organismen en krabben eten hier weer van. Wij vonden dit eigenlijk heel mooi dat je zo heel concreet een persoonlijke bijdrage levert aan de flora en fauna van Galapagos. Zij vond ook deze circle niet mooi, helaas. Maar goed. Ik besef nu dat ik voortleef in de voedselketen van Galapagos.. dat voelt goed! :) Ik zal trouwens proberen het "P-onderwerp" niet meer aansnijden deze trip. Ik beloof het! :)

DUITSERS DIE ENGELS PRATEN

De groep aan boord was superleuk. Het klikte en we hebben veel gelachen. Maar er was me toch een gast bij die slecht Engels sprak. Op zijn Duits! Ik kan er niks aan doen maar moest soms op mijn tong bijten... Ik zal wat voorbeelden noemen. Als je niet begrijpt wat er fout is aan de zinnen... Tja.. Dan.. Eh... Is jouw Engels ook niet helemaal... Eh.... Niet super zeg maar.

Lees ze met een zwaar Duits accent:

- have you an ace? (Tijdens een kaartspelletje)
- I went there in
- when that's the way, I go it (ik begreep zelf ook niet goed wat ie bedoelde)
- I had that day a white shirt
- You go not to Colomobia?

Zelf vond ik de “have you an ace?” de beste haha. Maar goed. Het was een superaardige gast en we moeten mensen niet beoordelen op hun accent, zeg ik als Limburger!!! Er was nog een andere Duitse aan boord. Haar zware accent deed met meteen aan een mop denken, die ik in Australie hoorde van een Duitser notabene. Ik wil m jullie niet onthouden:

"Een Engels schip lijdt schipbreuk voor de Duitse kust en doet een oproep. "Mayday mayday. We are sinking". (Lees het volgende met dat zware Duitse accent: "Sis is se German coastguard. What are you sinking about?"

Haha. Wat een dijenkletser he. Haar Australische vriend moest erg lachen. Zij snapte m niet helaas.

LAVA

De enerlaatste dag van de tour gingen we een lavalandschap checken op Isabela eiland. De laatste uitbarsting van de vulkaan was in 2005. Het was erg apart om overal om je heen bruin gesteente te zien. En nee ik heb het nu niet over die diarree van vorige keer. Sorry. Ik zou het niet meer doen. En toen... Brak de hel los en kwamen bakken met regen uit de lucht vallen. Niet zo gek in het regenseizoen natuurlijk. Gelukkig had ik een regenjas mee naar Galapagos genomen. En die lag helaas op de boot. Onze vrouwelijke tourguide (op leeftijd) kon na deze regenbui zo meedoen aan een wet-t-shirt contest. Ik wilde een foto maken maar durfde mijn spiegelreflex niet te gebruiken in de stromende regen. Dus geen foto maar nogmaals: ze was op leeftijd dus de meesten van jullie wilde de foto toch niet zien :) Maar misschien de wat oudere heren onder de lezers wel?

TOURGUIDE

Onze tourguide was niet bepaald de beste. Ze wist maar heel weinig en ze sprak terrrrrrrrrgend langzaam dramatisch Engels. Zodat je maar moeilijk kon blijven luisteren naar wat ze zei. Ze maakte ook superrrrr slimme opmerkingen. Het ging over verschillende soorten lava. Sommige zijn zwaarder en anderen lichter door luchtbelletjes. Ze geeft een stuk lava zo groot als een pak suiker. "You feel how heavy this is" en dan geeft ze je een brokje zo groot als een kiezelsteen: "You see, this is lighter". Ja duh, dacht iedereen. Probeer dan maar eens serieus te blijven :)

ISABELA EN D’R HUB

Op de laatste dag van de trip hebben we een vulkaan beklommen op Isla Isabela: de Sierra Negra. Met mooie uitzichten. Daarna naar een schildpadden centrum waar we getuige mochten zijn van schildpaddensex. De mannetjes maken een vrij apart kreunend geluid tijdens deze daad. Ik zal proberen een filmpje te uploaden.... Het deed me het meeste denken aan als je teveel gedronken hebt en d’r “Hub” langskomt. Voor de Hollanders onder ons: “Ich hub d’r Hub gezieen” betekent dat je alles uitgekotst hebt na een zware nacht stappen. Het geluid dat je dan maakt, heeft wel wat weg van de naam Hub. Haha. Ik bedoel niet Hub Habets trouwens! ;) Ik heb nog nooit tijdens het overgeven “Hub Habets” geroepen.. wel HUUUUUUUBBBB! ;)

Ik ben een week op Isabela gebleven, want het is hier prachtig. Knalblauwe zee. Overal zeeleeuwen. Pinguïns die in t water zwemmen. Ik heb met maar liefst 15 pinguïns tegelijk gesnorkeld de dagen erna op Isabela.. het was GEWELDIG!! Ze pikten in de camera, in mijn vinger, zwommen per ongeluk over mijn hoofd heen. Daarmee is wel de “2 meter / 6 feet – regel” van afstand houden geschonden. Maar dat deden ze eigenlijk zelf. Ik heb ze niet aangegeven bij de parkwachters. Ik probeer het filmpje te uploaden.

CONCLUSIE: GALAPAGOS WAS FANTASTISCH EN ALLES WAAR IK VAN DROOMDE!

Ik ben heel blij dat ik er eindelijk ben geweest. Nu ben ik in Quito, want ik probeer hier een jungle-tour te regelen. Ik wil echter geen standaard tour maar eentje om echte primitieve Indianen te ontmoeten… zonder kleren, want zo zijn ze dan.. Hoop dat het lukt.

Bedankt voor alle leuke reacties. Blijf ze posten :)

Groetjes Koen

  • 13 Maart 2014 - 19:29

    Fleur:

    Enerlaatste dag?? Taalwondertje jij he?!

  • 13 Maart 2014 - 19:34

    Koenie :

    Oeps... en-na-laatste...

  • 13 Maart 2014 - 20:04

    Jois En Finn:

    Het was je geraden ook, om het zo fijn te hebben...!! ;) We zitten hier niet voor niks bijna 7 weken alleen hè!!;)
    Hele mooie foto's! Tot snel! Xx

  • 13 Maart 2014 - 20:09

    D&G:

    Mooie kiekjes Koen! Wat voor onderwatercamera heb jij, onderwater pics zijn super. Succes met je jungletrip enne, rustigaan met de ayahuasca :p
    take care, gerben

  • 13 Maart 2014 - 20:13

    Barbara:

    Wat een geweldig verhaal. Leuk dat wij mee kunnen geniet van al de mooie dingen !
    x

  • 13 Maart 2014 - 20:29

    Eric:

    Mooie foto's Koen Cousteau!

  • 13 Maart 2014 - 20:43

    Renate En Walter:

    Wat een schitterende foto's weer. En weer een leuk verslag. Je heb het wel heel erg naar je zin als ik dat zo lees. We wachten weer op het volgende verslag en natuurlijk op de (cuy?)foto's!

    Groetjes walter en renate

  • 13 Maart 2014 - 20:44

    Paul Kleijnen:

    Gelukkig laat je ons meegenieten van al de mooie natuur, geweldige foto's en 'n plesant verslag.

  • 13 Maart 2014 - 21:32

    Sander:

    Top.

    Blijven smeren he als ik zo naar de foto's kijk!

    Have fun!

  • 13 Maart 2014 - 22:00

    Babs:

    Wow koenie!! Heel gaaf!!

  • 13 Maart 2014 - 22:01

    Peggy:

    Superrrrrrr mooie picca's!!!

  • 13 Maart 2014 - 23:42

    Esther:

    Wauw ziet er weer spectaculair uit Koen!
    Geniet er van!

  • 14 Maart 2014 - 02:44

    Hub Habets:

    Geweldig Koen. Wat een trip. Ik vind het fijn dat je aan me denkt, ook al is het het als het over kotsen gaat!!
    Fijne jungle tijd en ik benieuwd wat je daar nog kunt schieten.
    Groetjes, Hub.

  • 14 Maart 2014 - 09:38

    Petra:

    Hey Koen!

    Stoer verslag en topfoto's! Ik ben ook erg benieuwd naar je jungle shoot.
    Remember to get your drinks before dark ;) Enjoy!

    Groetjes,

    Petra

  • 14 Maart 2014 - 09:47

    Ellen :

    Wat leuk om je verhalen weer te lezen! Klinkt weer als een heerlijke vakantie!!

  • 14 Maart 2014 - 10:49

    HC:

    Ha Koet,

    Ik heb je verslag aandachtig en met bewondering gelezen.
    Fijn dat je het leuk hebt daar in Galapenos. Ik hoop dat je na het lekker zwemmen bij het hotel en het vele stappen ook nog de kans krijgt om er een keer op uit te gaan. Misschien om wat dieren te spotten? Hou je toch van?
    Veel plezier in ieder geval daar in Cuba!
    HC

  • 14 Maart 2014 - 20:05

    Margriet:

    Weer een mooi verslag en nog mooiere foto's Koen! Nog steeds jaloers! Haha!

  • 15 Maart 2014 - 15:30

    Ghislaine:

    Hey, Koen

    Ik ben blij dat je mij de andere kant van de wereld laat zien.
    Dan hoef ik zelf niet te gaan ;)
    Ziet er goed uit daar en leuke verhalen!
    Have fun!

    Groetjes Ghislaine

  • 16 Maart 2014 - 07:14

    Saar:

    Hallo Koenie,

    Ik vind je foto's erg leuk al die diertjes en vooral die op je hoofd heb ik erg voor moeten lachen.
    Tot snel, misschien dat je me een knuffeltje kunt meenemen die vind ik zooooo schattig :-*

    Groetjes,
    Saar

  • 16 Maart 2014 - 22:48

    Rob:

    Koen, super allemaal. Zware jaloezie. Je zat ook echt op 'de Beagle' ? Heb je Charles nog in het ruim zien zitten? Wat een pracht aan dieren en omgeving. Schitterend. Hoop dat je in de jungle ook nog je ei kwijt kunt.
    hoooooooooo

  • 16 Maart 2014 - 22:53

    Hubèren:

    D'r Hub of kotsen heet in Genhout Hubèren. Het begint namelijk inderdaad met huuuuub, en dan volgt er vrijwel altijd bèèèèh. Zo leer je ook nog wat van de ontwikkeling van taal door de eeuwen heen.

  • 20 Maart 2014 - 11:44

    Christian / Gezegend:

    Ik vond het pluizige reigerkuikentje de mooiste foto!

    Klasse Koen, bundelen en uitbrengen die handel!

    'Sir Koen Attenborough's Travels'

  • 20 Maart 2014 - 16:29

    Marcel Leuven:

    Hoi Koen,

    goed verslag. Wat een avonturen. Zitten mooie foto's bij. De telelens werkt prima, geloof ik. Als ik een paar favorieten mag noemen: 25 Flightless cormorant, 27 fight, 33 Nazca, 45 zeilschip, 74 reiger en 75 garnaal.

    Groetjes,

    Marcel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Koenie

Actief sinds 28 Okt. 2009
Verslag gelezen: 1080
Totaal aantal bezoekers 126458

Voorgaande reizen:

11 Februari 2014 - 28 Maart 2014

Ecuador & de Galapagos eilanden

12 Oktober 2011 - 14 December 2011

Australië - down under...

26 Januari 2011 - 20 April 2011

Maleisië, Borneo, Singapore, Indonesië

25 Januari 2010 - 25 Maart 2010

Iguazu

12 Maart 2010 - 25 Maart 2010

Amazone / pampa's / La Paz

03 December 2009 - 15 December 2009

Ushuaia - Antarctica

28 November 2009 - 30 November -0001

Buenos Aires - Peninsula Valdes

Landen bezocht: