Blue Mountains, koala's, walvissen, surfen en meer - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Koenie - WaarBenJij.nu Blue Mountains, koala's, walvissen, surfen en meer - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Koenie - WaarBenJij.nu

Blue Mountains, koala's, walvissen, surfen en meer

Door: Koenie

Blijf op de hoogte en volg Koenie

25 Oktober 2011 | Australië, Byron Bay

Hallo iedereen,

Eindelijk een berichtje vanuit Australië (voor wie het nog niet wist, ja ik ben alweer op reis). Alles is goed hier en ik heb het ontzettend naar mijn zin. De vlucht was lang (22 uur) maar erg grappig. Hoe dat kwam? Nou, als ervaren niet-slaper in een vliegtuig neem ik altijd alprazolam tabletten mee. Dat is een soort valium en wij dierenartsen geven dit aan honden met vuurwerkangst. Maar eigenlijk is het een humaan middel hoor, dus geen paniek. Bijwerking van deze “angstremmer” is slaperigheid. Ideaal om een uur of 10 lekker te kunnen slapen in een krappe vliegtuigstoel. Waarschijnlijk kwam het door de alprazolammetjes, want toen ze begonnen te werken en Fleur en ik slaperig werden, kregen we toch de slappe lach zeg. We hadden een foto gemaakt van hoe wij met onze slaapmaskertjes en opblaasbare nekkussentjes klaar zaten. Deze foto’s waren zo dom, dat we niet meer bijkwamen van het lachen. :) “Dat moet vast door die pil komen”, dacht ik toen. Tranen rolden over mijn wangen. Je moet erbij zijn geweest, maar dit was denk ik nu al het grappigste moment van de vakantie. Foto’s als bonus bijgevoegd

WEERZIEN MET ROB EN LINDA & DE BLUE MOUNTAINS

Ok nu even genoeg over deze onzin. Op Sydney Airport stonden Rob en Linda op ons te wachten. Superleuk om ze weer te zien en meteen heel gezellig. Dat weekend gingen we met zijn 4en in de Toyota Torago bus kamperen in de Blue Mountains. Wow, echt fantastisch!!! Supermooi gebergte met prachtige uitzichten. Weer lekker actief gehiked, met een overbelaste knie als gevolg (toch even klagen he) ;)

Minpuntje was het slapen in een tent. Superkoud ’s nachts, ondanks alle dekens en truien. Verklaarde ook waarom we de enige tent op de hele camping waren Fleur had helaas wat last van een blaasontsteking. Dus… om de haverklap ’s nachts plassen. En op een tweepersoonsluchtbed word je dan ook elke keer wakker. Uit schuldgevoel heeft Fleur het luchtbed nog even iets extra opgepompd de 2e avond, zie foto.. haha! Dat moment was ook hilarisch, zie foto.

Hoogtepuntje: planking in de Blue Mountains. Beat that! ;) Ik moet zeggen, het is mijn eerste plankingfoto, maar wel een leuke. Voor wie niet weet wat planking is.. de foto spreekt voor zich. Verder hebben we een hoop wildlife gespot: kangaroes, papegaaien, een koala van heel dichtbij (echt zo schattig) en zelfs… een vogelbekdier. Een wat? Een vogelbekdier: een soort beaver met een snavel. ;) Legt eieren, maar is toch een zoogdier en ze leven alleen in Australie.

SURFEN

Na het kamperen hebben we lekker gesurft in Nelson Bay, das vlakbij Newcastle waar Rob en Linda wonen. En ik moet zeggen… het ging best aardig. Ondanks mijn geblesseerde knie. Ik heb zelfs foto’s als bewijs, en als je niet beter wist zou je denken: wow, Koen kan echt surfen! En dat is natuurlijk een understatement. En ok, de foto’s waarbij ik plat op mijn gezicht op het waterval, die eh… zijn mislukt ofzoiets ;)

WHALEWATCHING

Afgelopen weekend hebben we walvissen gespot in Port Maquairie, 18m lange bultruggen. Echt te gek! Hebben zeker 20 enorme walvissen zien zwemmen in groepen. Best dichtbij. Ook nog wat dolfijntjes tussendoor, maar het absolute hoogtepunt: op de weg terug spotten we nog een groepje, en ineens: springt er een baby-walvis (kalf) uit het water omhoog!! Zo gaaf om te zien, ook al duurde het nog geen seconde. Rob was gelukkig snel genoeg met zijn camera om te drukken. Fingerspitzengefühl heet dat! Wel wat wazig, maar ik vergeef het hem. Zie foto.

WATERFALL WAY

Daarna hebben we de Waterfall Way gereden. Met geheel onverwachts.... veel watervallen. Schitterende route en ’s avonds, toen ik achter het stuur zat, stak er ineens een “wombat” over. Om deze te zien moet je echt geluk hebben. En dat hadden we dus.. tenminste Rob en ik, want de dames lagen te slapen achterin. Balen. De mannen die in het donker deze vermoeiende route moesten rijden, werden dus beloond. Verder nog slangen en hagedissen gezien. Ook de heel giftige, dodelijke “brown snake”, maar op zich zijn ze schuw. Dus ik leef nog.

MEER INFO?

Ik kan wel heel lang doorvertellen, maar jullie moeten gewoon maar even de foto’s bekijken. Het is hier geweldig. Rob en Linda hebben het goed hier. Australië is een prachtig land. En de mensen zijn supervriendelijk. De natuur is adembenemend mooi en wildlife… overal! Fantastisch!
Willen jullie meer lezen:
Voor een realistischer verslag van de week met misschien iets minder lovende surfverhalen: robenlinda.waarbenjij.nu
Voor een fleuriger verslag: blaasinfectionsdownunder.waarbenjij.nu ;)
Ok, dat laatste was een grapje! Het gaat inmiddels weer goed met Fleur, gelukkig.

WHAT’S NEXT:

Gister hebben Fleur en ik Rob en Linda gedag gezegd. Was wel jammer hoor. Die twee weken zijn voorbij gevlogen. Ik ga ze missen. En zij mij nog meer denk ik ;) Maarrrrr… eind november ga ik nog even bij ze langs. Nu zijn Fleur en ik in Byron Bay, een “surfers paradise” zeggen ze. Maar helaas zijn er geen golven hier. Plan is om hierna nog samen Fraser Island te bezoeken en daarna splitsen we op en gaan we ieder onze eigen weg.
Laat gerust een berichtje achter, vind ik leuk. Ik verwacht sowieso reacties van Monique, Aukje, Sander, Jasper, Schwab (zie je.. jullie zijn genoemd op de site, en als jullie het niet merken…. Dan hebben jullie niet tot het einde gelezen) ;)

Greetings from down under

Oh ja, en vergeet niet even de video te bekijken van de kangaroes.. erg grappig :)

  • 25 Oktober 2011 - 06:59

    Auk:

    Jaaaaaaa!!! ik heb tot het einde gelezen! ;-)
    Have fun Koenie; nu even foto's kijken!!

    x

  • 25 Oktober 2011 - 07:01

    Ronald Heuvelmans:

    Hey Koen, goed om te horen dat je het naar je zin hebt. De herfstdepressies zijn hier al toegeslagen, dus ik denk dat je het daar beter naar je zin hebt. Ben benieuwd naar je foto's! Ik heb al veel over Australië gehoord van Raymond en Jeu, maar ik blijf me erover verbazen hoe mooi iedereen het iedere keer vind! En als dierenarts hoor je toch te weten dat dat vogelbekdier een platypus is he ;-)
    Nou geniet nog van je reis en ik ben benieuwd naar je surf-ervaringen!
    Cheers mate, Ronald.

  • 25 Oktober 2011 - 07:06

    Sander:

    w00t tot het einde doorgescrolled en een berichtje achter gelaten :)

    Have fun Koen en behave

  • 25 Oktober 2011 - 07:23

    Melanie:

    Hallo Koen, ik heb je reisverslag gelezen. Ik kwam de link tegen op hyves want ik heb jouw mail niet ontvangen. Mooie foto's en een leuk verslag. Dan nu even een verslagje over een dag Toverland, haha. Finn en Joeri hebben het enorm naar hun zin gehad daar. Helaas met een bloedneus voor Joeri (dat kind kan ook alleen maar rennen). De tijd vloog om. Hoe harder de attractie ging hoe leuker Joeri het vond. De twee mannetjes waren heel lief en hebben heel lief samen gespeeld. De terugweg hebben ze uiteraard geslapen en de dag werd afgeslopen met pannenkoeken eten bij oma TATA.

    Dan nog een kleine update over je peetkindje.
    Hij begint echt al stapjes te zetten zonder iets vast te houden. Gisteren liep hij met 3 a 4 stapjes van Willem naar jouw moeder en van mij naar Joyce toe.

    Tot het volgende verslag.
    xx Melanie (ook van Joeri en Mathijs uiteraard)

  • 25 Oktober 2011 - 07:24

    Monique:

    Ik voel me vereerd!! Ik blijf je avonturen met plezier volgen, als je me blijft vermelden :)
    Ziet er allemaal goed uit! Enjoy....
    xx

  • 25 Oktober 2011 - 07:25

    Monique:

    ps ik lees altijd tot het eind!!

  • 25 Oktober 2011 - 07:45

    Angelique:

    Hey Koen

    Het bevalt je echt goed, maar ik had het ook niet anders verwacht. Wat een prachtig land en wat een leuke foto's maar het leukste vond ik die video je deed het echt goed Koengaroe. Had je die alprozalam van bij ons??? Grapje.
    Jeanine Houben en Lysanne gaan ons verlaten, Lysanne kreeg het contract niet verlengt en Jeanine heeft een andere baan, administratief. Verder gaat alles zijn gangetje.
    Ik wens je nog een goede reis en geniet er maar lekker van , voordat je het weet zit je weer in het koude kikkerlandje met regen.

    Groetjes Angelique

  • 25 Oktober 2011 - 08:12

    Ceciel:

    Heeej Koen,

    Geweldig verhaal weer om te lezen hahahaha!!! Kon trouwens wel eens dezelfde lelijkste kangoeroe zijn die wij ook hebben gespot daar ;-)
    Geniet nog van je verdere avontuur in het mooiste land ter wereld.

    Groetjes
    Raymond Twan Ceciel

  • 25 Oktober 2011 - 09:01

    Simone:

    Hey Koen,

    Fijn dat je het naar je zin hebt! Have fun!
    Mooie foto's en voorzichtig met je knie, kreupel is het minder leuk.
    Australie is zooo mooi, en de mensen zijn idd aardig.
    Er valt nog heel veeeeeel te zien!

    XXX Simone

  • 25 Oktober 2011 - 09:51

    Levi:

    Hey Mr. Steve Irwin, you're all right, zo te lezen. Verwacht wel nog dat je met krokodillen en slangen in de weer gaat! Doe je best en veel plezier daar!

  • 25 Oktober 2011 - 10:45

    TaragoTaxiBijendeBie:

    Jazekers missen we der Coonie! Wie wil er nou niet de hele dag zo'n heerlijke Flabbergast om zich heen hebben? En nog belangrijker...wie moet nu ons surfboard dragen?!?! Shit dat d'r geen golven zijn in Byron bay.. maar aan de andere kant: dat opstaan en surfen zit er nu zo fantastisch vast in bij je, dat verleer jij nooit meer! ;-) Wij zullen ondertussen proberen het surfboard van de buurman voorgoed af te troggelen, zodat we, als jullie terug komen, misschien ook zo'n vette CATCHING_THOSE_WAVES_TOGETHER foto van jou en Rob kunnen maken. ;-) We kunnen niet wachten!!! Heeel veel plezier....Genietze nog en veel foto's plaatsen!! xxx

  • 25 Oktober 2011 - 10:50

    Ingrid:

    Heey!!

    Weer zo'n gaaf land gekozen!!
    En al die reptielen...helemaal gaaf!
    Van vogelspinnen enzo mag je de foto's overslaan.
    Super mooie foto's van die Australische Wateragaam...
    Hagedis vind ik een beetje lullig klinken voor m... ;-)

    Fijne reis nog!!
    Groetjes Ingrid

  • 25 Oktober 2011 - 10:55

    Jessica:

    Wauw! Wat een super mooie belevenissen alweer in zo'n korte tijd! Ik moet zeggen dat die Blue Mountains: The three Sisters onwijs veel op de 3 rondavels in Zuid Afrika lijken. Ik had nu even de tijd om je verslag in alle rust te lezen. Heb helaas de griep te pakken. Het heerst hier enorm: overgeven, buikloop, doodmoe en koppijn. Maar goed, ik voel me vandaag al weer een stuk beter! IK verheug me op je nieuwe verhaal! En dit keer ben ik heel benieuwd naar je andere foto's! X Jess


  • 25 Oktober 2011 - 11:38

    Sander:

    hey bruder,

    uniek zo'n kale kangeroe. veel plezier, maar dat gaat wel lukken zo te zien.


  • 25 Oktober 2011 - 12:08

    Nadia:

    so jealous.... ;) Wanneer is het mijn beurt?
    Nog veel plezier!

  • 25 Oktober 2011 - 12:11

    Hans I:

    The Koon,

    Dat ziet er fantastisch uit! Nu kun je weer een paar dierplaatjes afvinken!
    Het is niet verstandig om wiet te roken in het vliegtuig... ben blij dat jullie niet gepakt zijn!

    Die surfplaatjes zijn ook gaaf, heb je ook al surf-dude aandacht van de Ozzi-damesch?

    Hier gaat alles best, volgende week slotconcert..zal aan je denken!

    groeten Hans

  • 25 Oktober 2011 - 13:05

    Mabelle:

    Super Koen! Zat al te wachten op het eerste verslag... Morgenavond zal ik de foto's van Ome Koenie met Blanca en Elián analyseren, ok?

    Have fun!! x

  • 25 Oktober 2011 - 13:54

    Renée:

    Hey koenie!! ZIet er goed uit hoor.... NEE IK BEN NIET JALOERS!!!! Ik ben heel blij dat ik gezellig hier in herten al een uur niets te doen heb.... dus ben maar aan de protocolletjes begonnen. Het weer is hier ook zoooo ontzetten lekker, lekker druilerig en koud, HEERLIJK. Kortom goede beslissing om naar de andere kant van de wereld te gaan! En zo te zien heb je het enorm naar je zin! Geniet ervan!!

    groetjes
    Renée

  • 25 Oktober 2011 - 13:58

    Hoogveld!:

    He Koen!!
    Wat een geweldige foto's! Zo te zien hoef jij je echt niet te vervelen!
    Nou heel veel plezier, we houden je in de gaten!
    Groetjes dames Hoogveld!

  • 25 Oktober 2011 - 14:00

    Niels:

    He Koenie,

    Ik ben wederom erg onder de indruk van je foto's en zeer benieuwd naar de rest van de reis. Ik denk wel na het zien van dat filmpje dat die lelijkste kangoeroe er een geduchte tegenstander bij heeft.

    Groetjes aan Fleur en geniet ervan!!!


  • 25 Oktober 2011 - 19:10

    Davy&Rub:

    Hey Koen,

    Papegaaien en kakatoe's op de foto, mooi zeg!! Voor mij gemaakt zeker!!!!!?????

    Erg mooie foto's en een mooi land, ik wil daar ook wel heen......dromen voor de toekomst.
    Geniet ervan en maak nog vele mooie, te gekke foto's.

    Groetjes Davy&Rub

  • 25 Oktober 2011 - 19:13

    Davy&Rub:

    en op t kaartje n plaatsje dat Robina heet.......??????

    Ga je dat nog bezoeken? Maak dan n paar mooie foto's.

    Greeettttzzzz


  • 25 Oktober 2011 - 19:59

    Marian:

    Heerlijk....

  • 25 Oktober 2011 - 20:12

    H.C. De .... (Luc):

    Koet!
    Planking??? Ik begreep van je exen dat dit gewoon je copulatiehouding is...
    Het ziet er hoe dan ook fantastisch uit! Ik hoop dat je het naar je zin hebt daar, lekker in het zonnetje, terwijl hier de temperatuur langzaam aan het zakken is... (Ik heb toch vaag het gevoel, dat ik dit al eens eerder aan je getypt heb).
    Tot 14-1, JE GAAT dEUS LEKKER WEL MISSEN, had je maar niet weg moeten gaan!
    ENJOY,
    d'r Luc

  • 25 Oktober 2011 - 22:06

    Rubchen:

    Koen is vergeten te vertellen dat hij een nieuwe bijnaam heeft.

    FLABBER-GAST.

    Bijnamen zijn die namen die de betreffende persoon zelf het meest irritant vindt (citaat uit De Dikke Van Dale).

    Koen, mooi verhaal jongen.

    Tot eind November

    Groeten Rob

  • 26 Oktober 2011 - 11:29

    Ilse:

    Hoi Koen,
    Gave foto's (vooral die in het vliegtuig, haha).
    Een hele fijne reis nog en leuk dat je nog even bij ons Linda en Rob langs gaat in november. Ze vonden het geweldig!!

    Geniet er nog van.
    Ilse

  • 26 Oktober 2011 - 16:43

    Barbara:

    Wederom mooie verhalen en foto's !
    Dan is het hier in Nederland toch maar gewoon herfst.....Geniet ervan ! x

  • 26 Oktober 2011 - 18:01

    Bart:

    Hey Koenie Kangaroenie!

    Ruig filmpje!! Net echt!!
    Wat relaxed allemaal! Ik hoop dat er nog meer planking foto's komen want je bent wel echt een natuurtalent, qua planking dan he? Met surfen weet ik t niet helemaal......... ik dacht dat je zat te poepen op die surfplank...
    Tof dat jullie bij Robbie en Linda zijn geweest en gelijk een beetje ingeburgerd zijn in de Ozzie cultuur.
    Veul plezeer doar en wej drinken dr wal enne veur ow bej ut Slotconcert vaan Rowwen Heze volgende weak!!

    Groeten Bart

  • 26 Oktober 2011 - 19:24

    Albert En Mieke:

    Hoi Koen
    Wat een geweldig mooie foto's. En dan dat video filmpje. Ik heb hier keihard zitten lachen. Volgens mij is die lach op het eind van het filmpje van Rob.Erg leuk dat jullie bij linda en rob waren.Ik begreep dat jullie aan het eind van julli vakantie nog even bij hun langs gaan. Als je straks weer terug bent in ons koude kikkerlandje kom dan gezellig een keertje aan {niet langs}, zodat we even bij kunnen kletsen. Nog een heel fijne vakantie, geniet er van.
    Groetjes uit Olland

  • 26 Oktober 2011 - 19:27

    Zus:

    Hey Broer,
    Ben ik voor de verandering eens niet de laatste van de familie! : ) Ik had je al gelezen op m'n telefoon (Is een iPhone überhaupt nog een telefoon te noemen? Even aan Max vragen), maar daarop kon ik de foto's en de plek voor reacties dus niet vinden (kan ook aan mijn kippigheid liggen, natuurlijk ;-).
    Ik zie dat je het naar je zin hebt, fijn zo! Doe vooral geen dingen die ik ook niet zou doen, dan komt de rest wel goed. Volgende week zal ik Matilda de foto's van "Doctor Qun" laten zien, dan mag ze je zelf ook nog wat schrijven.
    Verder zou deze kant van de familie het erg op prijs stellen als je er een paar zinnetjes Engels tussendoor kon gooien (op Facebook rezen ook al stemmen, geloof ik…).
    Greetz,
    Zus

  • 26 Oktober 2011 - 19:30

    Zus:

    Dit nog (is eigenlijk een bericht voor de programmeurs van waarbenjij.nu) Vind 't ineens zo ouderwets dat ik geen "I like" kan klikken bij de lelijkste kangoeroe van Australië…
    Dat dus: de nieuwe camera werkt perfect, zo te zien, mooie foto's!

  • 27 Oktober 2011 - 17:15

    Sylvana:

    SUPER mooie foto's weer Koen! En ook ik lees tot het einde ;-) Geniet van de geweldige reis en nieuwe ervaringen!!!
    Liefs, x

  • 28 Oktober 2011 - 11:37

    Loek:

    Hahaha moest ook lachen om de "gekke" bekken in het vliegtuig. Foto's zijn wederom erg mooi. Doet het laptopje het nog goed? Ben wel benieuwd wanneer je de crocodile Dundee gaat uithangen ("You Call That a Knife? THIS is a Knife!"). Verheug me al op het volgende verslag. Groetjes

  • 28 Oktober 2011 - 17:00

    Julezz:

    och , in nederland is het ook nog 19 graden.... suc6 koen, en veel plezier... grtzz

    Julezz, Linda en Ilse

  • 28 Oktober 2011 - 19:23

    Max:

    Hey Koen,

    Goed om te lezen dat het je weer goed bevalt. De foto's zien er top uit. Ben alweer benieuwd naar het volgende verslag met de daarbij behorende foto's. Geniet van de mooie dingen die je nog gaat zien.

    Even een update van hier. Ik had vier herexamens, waarvan ik er drie al gehaald heb en één waarschijnlijk morgen terug ga krijgen. Als ik die ook zou hebben gehaald, dan heb ik ze alle 18 (!) binnen en is het zwaarste deel achter de rug. Dus wat dat betreft gewoon super.

    X Max

    Ps. Eef, ik weet niet of je met de iPhone ook kunt bellen, ben er in ieder geval nog niet achter hoe dat moet ;-)

  • 28 Oktober 2011 - 20:35

    Marleen:

    Getverpielekes Koen en Fleur, ziet er weer goed uit!!

    Groetjes uit Friesland, ook aan Rob & Linda


  • 01 November 2011 - 04:28

    BandiKook:

    Flabbergast!!!

    Goed wat van je te horen!! Wij zitten in het melbournecup circus in noosa!! Leuk hier wel! Soort van Veredeld peerdepieten!! Krijg jij er nog Wat van mee in airly? Geef ff wat tips door van daar!
    Gelukkig is t weer lekker weer ik moet er Niet aan denken dat we Niet bruin genoeg thuis zouden komen!!
    Ik Zie wel dat jij veel meer reiservaring hebt Dan ik... Jouw verhaal is zoveel beter opgebouwd en begat bijna geen spelfouten( itt deze krabbel) Maar is bivendien zoveel hilarischer!!
    We keep in touch over kroks watchen met de officer!!
    See you later flabbergast!!
    Liefs

  • 01 November 2011 - 10:39

    Miriam Meijers:

    Hi Koen,

    Ik hoorde net dat je in Australie zat. Dus bent ik meteen gaan kijken waar -der Koenie- zit.
    Die foto's in het vliegtuig zijn inderdaad helemaal het einde (!!).
    Een hele fijne tijd wens ik je.
    Ik volg je reisverslag.

    groetjes

    Miriam

  • 02 November 2011 - 21:42

    Linda:

    hey Flabbergast!
    beetje op Fleurs site reageren he...:-) waar blijft jouw nieuwe verslag/foto's? Jullie zijn nou alweer meer dan twee weken weg hier, dus tijd voor een nieuw verhaal met fotoshoot dacht ik zo!
    Nog vreemde inheemse beesten/bewoners gevonden daar??
    x

  • 04 November 2011 - 20:32

    Paul:

    Zo te zien bevalt het je uitstekend.Je verslag laat ons een beetje meegenieten van je avontuur,maar pas op die wild springende kangeroes!!Hier in het zonnige zuiden met nog temperaturen van 20 graden "loopt"alles rustig en maak ik weinig avonturen mee dus geniet ik dubbel van je mooie foto"s

  • 07 November 2011 - 14:50

    Jarosj:

    hey man,

    eindelijk, eindelijk, eindelijk! Je blijft maar klagen - wanneer is dit voorbij?

    het doet me deugd dat het je goed gaat en dat het geweldig is!

    te gek man, geweldig foto's. Groetjes Jarosj en Inge

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Koenie

Actief sinds 28 Okt. 2009
Verslag gelezen: 405
Totaal aantal bezoekers 126534

Voorgaande reizen:

11 Februari 2014 - 28 Maart 2014

Ecuador & de Galapagos eilanden

12 Oktober 2011 - 14 December 2011

Australië - down under...

26 Januari 2011 - 20 April 2011

Maleisië, Borneo, Singapore, Indonesië

25 Januari 2010 - 25 Maart 2010

Iguazu

12 Maart 2010 - 25 Maart 2010

Amazone / pampa's / La Paz

03 December 2009 - 15 December 2009

Ushuaia - Antarctica

28 November 2009 - 30 November -0001

Buenos Aires - Peninsula Valdes

Landen bezocht: